CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, October 28, 2011

Hang Out Again!!!

ehem2....nk kongsi ckit nie....heee....dh lme x kongsi2 cter...mklum la...busy ckit kn tap busy pon x bermkne farah lpe nk update blog...huhuhu...kali nie nk cter sal farah kuar jenjaln ngan hubby farah....minggu lepas kami kuar...mcm biase la kn....dating kat ganu la...nk g dating mne lg....huhuu...dua hari kami date..kbtuln farah ade cuti...balik kami jmpe je la....mcm 2 la cinta jarak jauh nie....lau ade ruang dan mse je...trus jmpe...
kami jalan2 kat ganu nie pe sgt kn....pg mydin mall, giant.....taman shahbndr....pantai teluk ketapang....cm 2 je la...x de tempat sgt...tap x pe la yang pentting farah dpt jmpe ngan hubby farah....wuuuu.....kami bukn pg berdua je....tap berempat...thnks to kawan hubby sy....kery n my luvly sis amie coz slalu tmn kteorng date....ngeeee....kalu diorng x de x best pon....lg ramai lg best....
 nomey x?....heeeee...ni kat pantai teluk ketapang la nie......:)

 model nie.....heeee.....

cam duk atas tikar terbang...hahaha....

2 je la....x dek gmbr bnyk sgt pon....phone rosak.....wuuuu...cedey...:(....tap nasib baik ade gak....x pe lah...

suke story farah ? klik LIKE oke !

Wednesday, October 5, 2011

my art work!


lame btol x update blog....biase la busy ngan asingmnt....nk exam plak....:(.....cedey....tap x pe la....post kali nie farah nk kongsi ckit ngan kawan2 smue sal keje seni y farah kne buat....huhuhu.....sem ni kene bt BBM sbbnye sem dpn dh nk g praktikum......ok..jom la tgk pe y farah buat...heeeee....
ni rumah burung mini....
sesuai untuk tahun 3...

ni lak bakul hatiku tau.....
untuk tahun 2...
senang je nk buat nie....

yang ni lak....ladybird mail box...
omey kn?..mest la omey sbb polka dot.....
ni untuk tahun 6...


ni lak....bunga lily origami tau....
polka dots lg...ngeeee.....smue 2 sy buat sndri tau....pasu skali....
ni untuk tahun 5....

ni lak my family tree....
haaa...y ni pling suke sbb sal my family...
ni untuk tahun satu....

ni la hasil keje seni farah...smue ni nant farah nk gne untuk praktikum nanti....smue polka dots....heeee....sbbnye sy memang obses ngan polak dots....huhuhu......x bnyk pon mest ade gak ckit....:)....
semua ni hasil keje farah...no ciplak2.....;)......hope korang suke.....

suke story farah ? klik LIKE oke !

Thursday, September 8, 2011

polka dotssss.....

farah ni memang mint gler la polka dots nie..lau bleh smue bnde dotss 2 farah nk...heeee...memang cntik n lbh2 lg skang nie dh tmbul blik style vintage....cm dolu2 punye kn?....n skang nie bru berjinak2 l nk smpn koleksi bju kurung polka dots...heee.....ok dh...x yah cter pnjng2....ni nk tnjuk gmbr farah ngan my frenzz....pakai bju polka dotsss.....huhu..







haaa...ni la di antara gmbr2 y dambik hr 2...heeee....kbtulan sme pkai bju polka dots....x rncng pon.....sweet sgt...ske.....luv polka dots!!!!.....heeeee

suke story farah ? klik LIKE oke !

my rayer wif luvly person!...

tahun nie....farah sempt braye ngan hubby farah.....suke2....n alhmdullilah pe y kami rncng....berjln dgn lncr....thun nie fmly farah tema bju ryer wrne merah.....termasuk la my hubby....ngeeee.....merah gak...raya ke 3 kami raye same2....umah atuk my hubby 2 dekat je ngan umah atuk farah....x smpai 20 minit pon....huhuhu.....:)...kebetuln hr rye ketiga 2....along my hubby kawin so skali la....ble lpas pg knduri 2...glirn my hubby lak pg beraya umah atok sy....alhmdullilah....kedua2 keluarga boleh trime hbungan kami nie....x smpt ambik gmbr sgt....gmbr ade ngn angah my hubby....nant lau dh dpt gmbr 2...farah upload kat blog k?...heeee....cume ade la gmbr edit....bju rye sme ngan hubby......huuuu.....
ni la....heeee...wlaupon x sme sgt merhnye tap x pe la....merah gak la 2....huhuhu......k lah...stakt nie dlu.....slamat hr rye smue kwan2!.....


suke story farah ? klik LIKE oke !

bukak pose ngan hubby...:)

lme x update blog nih...buln pose lg la...x bukak lngsung.....heeee.....bru skang nk cter sal pe y farah bt buln puase y lepas...x pe la...asl farah leh kongsi cter nie kat kwan2 smue.....alhmdullilah....suke sgt sgt sbb thun nie farah smpt berpuasa dgn orng y farah syg especially my family n x lpe jgk my hubby.....x mcm thun2 sblum nie...x pnh pon bukak pose dgn by tap thun nie....dpt bukak pose ngan die....heee.....teruja sgt.....seminggu farah buat pbs kat kuantan...so ape lg...ambik peluang nie la kn...ngeeee.....bukak pose n jln2....thanks hubby sbb bt ney bhagian n hepy spnjng ney ade kat kuantan.....
haaa...ni kat mne nie?....ni la kat pdng mpk 2 kuantan...heee...kat cnie la kami bukak puase...bkn farah ngan by farah je tap ngan kawan hubby sy jgk sorng....die la y tlong ambik gmbr kami nie....huhuhu.....duduk lepak2 kat pdng smbil tunggu bukak pose pon best gak...rmai sgt orng...penuh satu pdang....dekat kuantan,,,,,bukak pose kat pdng mpk 2 ni mrupkn satu majlis y wjib la tiap kali bulan puase.....suke sgt!..n teruja sbb x pnh lg rase bukak pose rmai2 cm 2....
suke story farah ? klik LIKE oke !

Thursday, August 4, 2011

my sweetness frenz..

post kali nie nk knalkn my frenz lam kelas...heeee....y ske sgt ambik gmbr ngan farah...huhuhu....jom2....x yah cter bnyk2...br gmbr y mnceritakan sgale2nye....
ni la my frenz....y pkai tdung hijau 2 ct nmenye n y pkai tdung merah 2...imah mrangkap my umate...:)

 haaa.,,,,,ni sape lak?...ni pon my classmate....ika....ngeeee.....nomey x?.....:)..smue kwan2 sy comey...

 ni smpt lg snap dlm dewan lpas taklimat kerja kursus....anytime anywhere....huhu

 ayu gurls.....hak3

 ni style bru ambik gmbr....moncong.....hahahaha...

lastly.....syg smue my frenz....mwahhh!!!!!

k lah...ni je cter post kali nie.....my sweetness in my life.....syg korang smue.....:)

suke story farah ? klik LIKE oke !

Sunday, July 31, 2011

keburukan tidur terlalu lewat dan bangun lambat


"JANGAN SELALU TIDUR LAMBAT!". Nak tahu KENAPA?
Tidur yang nyenyak dan sempurna sangat penting. Jika kita tidak tidur dengan baik, racun dalam tubuh kita akan terkumpul dan ini akan mempengaruhi tahap kesihatan serta emosi kita.
Punca utama kerosakan hati adalah:
  1. Tidur terlalu lewat dan bangun lambat adalah penyebab utama
  2. Tidak buang air kecil di pagi hari.
  3. Terlalu banyak makan.
  4. Tidak mengambil sarapan.
  5. Mengambil terlalu banyak ubat-ubatan.
  6. Mengambil terlalu banyak bahan pengawet, aditif, pewarna makanan, dan perasa tiruan.
  7. Mengambil terlalu banyak makanan berminyak. Jangan mengambil terlalu banyak makanan berminyak walaupun makanan yang menggunakan minyak goreng terbaik seperti minyak zaitun. Elakkan mengambil makanan berminyak ketika anda dalam keadaan letih, kecuali ketika badan sedang dalam keadaan betul-betul fit.
  8. Mengambil terlalu banyak makanan juga boleh memberikan beban berlebihan kepada hati. Sayuran seeloknya harus dimakan mentah atau dimasak 3-5 bahagian sahaja. Sayuran yang dimasak harus dimakan dalam satu sajian dan tidak disimpan.
Kita harus mengamalkan gaya pemakanan yang sihat dalam kehidupan. Amalan pemakanan yang sihat sangat penting bagi memastika tubuh kita untuk menyerap dan menyingkirkan bahan kimia yang tidak diperlukan oleh tubuh.
Kerana ....
Fahami bagaimana tubuh kita berfungsi:
Malam (9pm - 11pm): adalah masa untuk menyahkan/membuang toxic chemicals (de- toxification) yang tidak diperlukan dari sistem antibodi (lymph nodes). Dalam waktu ini kita seharusnya dalam keadaan tenang dan suasara yang relaks seperti mendengar musik. Jika seorang surirumah dalam ketika ini masih menjalankan aktiviti hariannya seperti mencuci pinggan atau mengawasi anak-anak membuat kerja rumah, ini akan memberikan kesan negatif pada kesihatannya.

Malam di (11pm-1am): Proses de-toxification dalam hati, dan secara idealnya harus dilakukan dalam keadaan tidur nyenyak.

Tengah malam (1am - 3am): proses de-toxification di bahagian hempedu, idealnya juga dilakukan dalam keadaan tidur nyenyak.

Tengah malam (3am - 5am): proses de-toxification di bahagian paru-paru. Oleh kerana itulah kebiasaannya bagi yang sedang mengalammi batuk, ketika ini anda akan mengalami batuk yang sangat kuat. Memandangkan proses de-toxification telah sampai ke saluran pernafasan, kita tidak perlu mengambil ubat batuk ketika ini kerana ianya akan memnganggu proses pembuangan toksin tersebut.


Awal pagi (5am - 7am): proses de-toxification di bahagian usus besar, anda harus mengosongkan usus.
Pagi (7am - 9am): Penyerapan gizi pada usus kecil, kita harus sarapan pada masa ini. Kepada mereka yang sedang saki, sarapan harus lebih awal iaitu sebelum pukul 6:30 pagi. Makan pagi sebelum 7:30am sangat berguna bagi mereka yang ingin kekal cergas. Mereka yang tidak sarapan, mereka harus mengubah kebiasaan mereka. Namun jika anda terlewat mengambil sarapan sehingga pukul 9am-10am sekalipun, itu masih lebih bagus daripada tidak bersarapan sama sekali. Tidur lewat dan bangun terlalu lambat akan mengganggu proses membuang bahan kimia yang tidak diperlukan dalam tubuh.
Tengah malam sampai 4am juga adalah waktu untuk sumsum tulang menghasilkan darah.
Oleh kerana itu, dapatkan tidur yang sempurna dan jangan tidur terlalu lewat.


suke story farah ? klik LIKE oke !

Sunday, July 24, 2011

nk luah ke x?....

post kali nie nk cter la ckit kan sal perasaan nie.....hr y redup nie.....tetibe jer perasaan pon berubh seketika.....heeee.....pe citer sal nk luah ke x?...haaa...ni mest korang thu kn......mesti nk gtau something y mlbtkn hati dan perasaan.....especially kat orng y kte ske la....sbb 2 la sush sgt nk bt kptsn 2....sape2 pon pnh lalui keadaan mcm ni kn?....farah pon sme....mse nk ngort2 dlu la...ngeee......tap skang nie dh jadi hak milik tap x spnhnye lg...insyaallah....akan dtg...rase seksa kot jiwa nie ble kte ske kat seseorng 2 tap kte pendm.....lbh baik kte luahkn tap kne la cre btol.....heeee....haaaa...ni orng laki kena la thu cne nk ambik hati pmpuan nie.....nk bg tips la ckit....
  • jangan la terburu2 sgt.....knl dlu hati budi masing2....jgn duk gelojoh sgt..huhu...
  • lau dh rase sesuai 2.....bleh la atur lngkah nk ngorat kn?....hahahaa
  • first skali...tnye la dlu...ape y die ske n ape y die x ske....sbb orng pmpuan nie...ske orng laki y fham n jge die elok2....x ske bt die marah2.....huhuhu....
  • ok...lpas 2.....jge die elok2....jgn la duk bt die skit hati je...kne pndai ambik hati ckit....take care ckit.....tnjuk kasih syg....biase la kn...orng laki nie ego tinggi sgt...x nk tnjuk die 2 syg tap y sbnrnye Allah je y thu btape sygnye die kat pmpuan 2....hahaha.....so, rndhkn la ego 2 ckit wahai lelaki.
  • ok...ble dh rase serasi pe smue....go on la....gtau die tntng perasaan y slme nie terpndm....ckap dgn pnuh keikhlasan....:)...smoge berjaya.....sesungguhnye....niat y baik 2 akan mendpt y terbaik....
  • selamat mencuba semua!!!!!!......
ok....i2 sje la y dpt farah kongsikan....ape y buruk dtg dari farah dan ape y baik dtg dr Allah.......farah doakan y terbaik untuk semua.....

suke story farah ? klik LIKE oke !

Wednesday, July 20, 2011

hepy gurlz...(farah azmi)

  • suke gelak....:p (^ _^)
  • bnde y x lawak sgt pon....jadik lawak.....ngeeee
  • borink2....ske ambik gmbr bt mimik muke y mcm2....dr cute ke pling buruk...hahaha.....;)
  • ske nyanyi.....lyan je smue lgu y rase best2.....melalak x ikut mase....free je jalan.....huhu
  • my partner nk gler nie lau kat umah.....amie azmi merngkap adik farah....satu kepala....hahaha
  • lau gler2 kat mktb lak.....ika.....the cuties gurlz....a.k.a pika piko.....:p
  • y pling penting orng knl farah sbb gelak tawanye....huhu.....(hnye orng y btol2 rapat ngan farah thu mcm mne farah sbnrnye).....

that's all...about me....hnye sdikit info untuk memberi gmbrn bahwasanya....farah azmi seorng y hepy gurlz...(tap leh je berubh emosi ble2 mase k?....tap x dek la x tntu pasal lak...)



suke story farah ? klik LIKE oke !

Monday, July 18, 2011

giler2 gurlz....:p

haaa...ni la dketkn ble dh x dek keje kn.....mcm2 leh jadik.....nk thu jadik pe?...jom kte tgk gmbr nie....hahaha
photo 1


photo 2


photo 3


photo 4


photo 5


photo 6


ni la kejenye.....webcam photo....hahaha.....mcm2 muke ade......huuuuu.....

suke story farah ? klik LIKE oke !

Monday, July 4, 2011

hanya kamu....

tiada ada apa yang boleh aku ungkapkan yang aku sangat mencintai kamu....sesungguhnya dalam hati aku hanya ada kamu dan segala suka dan duka hanya kamu yang mengetahui segala-segalanya.....walaupun berjauhan namun semua itu tidak pernah mengurangkan kasih syg ku padamu....makin lama makin rindu dan makin lama makin sayang.....istilah bosan dalam hidup ku tidak pernah ada untuk kamu sayang....aku bahagia disamping kamu...terima kasih sayang kerana memberi kebahagiaan yang sebelum ini aku sangkakan kebahagiaan itu bukan milikku....ternyata kamu merubah segalanya dan memberi warna dalam kehidupan ku.....kau lah kekasih awal dan akhir....tiada sapa yang mampu menggantikan kamu dalam hidup ku....hanya kamu dan kamu.....moga segala yang kita pinta akan menjadi kenyataan....aku berdoa moga kaulah jodoh ku dan juga aku berdoa agar hubungan yang kita jalin atas dasar mencari kebahagiaan ini berkekalan hendaknya....amin....aku berjanji sayang yang aku akan memberi kasih sayang dan menjaga mu sepenuh hati ku.....ikhlas dari hati kecil ku yang aku hanya mahu kamu dan cinta kamu....



sekian,
dari insan yang bernama kekasih

suke story farah ? klik LIKE oke !

Friday, July 1, 2011

DoA sEoRaNg KeKaSiH....

Oh Tuhan, seandainya telah Kau catatkan
Dia milikku, tercipta untuk diriku
Satukanlah hatinya dengan hatiku
Titipkanlah kebahagiaan

Ya Allah, ku mohon
Apa yang telah Kau takdirkan
Ku harap dia adalah yang terbaik buatku
Kerana Engkau tahu segala isi hatiku
Pelihara daku dari kemurkaanMu

Ya Tuhanku, yang Maha Pemurah
Beri kekuatan jua harapan
Membina diri yang lesu tak bermaya
Semaikan setulus kasih di jiwa

Ku pasrah kepadaMu
Kurniakanlah aku
Pasangan yang beriman
Bisa menemani aku
Supaya ku dan dia
Dapat melayar bahtera
Ke muara cinta yang Engkau redhai

Ya Tuhanku, yang Maha Pengasih
Engkau sahaja pemeliharaku
Dengarkan rintihan hambaMu ini
Jangan Engkau biarkan ku sendiri

Agarku bisa bahagia
Walau tanpa bersamanya
Gantikanlah yang hilang
Tumbuhkan yang telah patah
Ku inginkan bahagia
Di dunia dan akhirat
PadaMu Tuhan ku mohon segala

suke story farah ? klik LIKE oke !

My aNniVeRsAry.....2 yEaRs!!!


ku perlukan teman menjalani sepanjang perjalananku
ku perlukan teman untuk berbicara
disaat aku susuri langkah ini
agar bisa ada teman dikala suka dan duka
ku perlukan teman untuk membimbing dan bersuara
dikala aku sesat ataupun didalam sinar cahaya
bahkan aku memerlukan cahaya mentari
untuk menerangi
memerlukan air untuk menyirami
dikala aku kekeringan
perlukan sebatang pohon untuk ku berteduh
disaat aku bahagia dan disaat aku berduka
malahan ku perlukan sinaran pagi setelah melalui sepertiga malam
disuatu tika
aku memerlukan tempat untuk ku menyandar
setelah bersedih dan tersenyum
ku perlukan hati untuk disayangi 
dicintai untuk mencintai
seberapa banyak mana pun alasan diriku
ku tak mampu menggambarkan hatiku dan perasaanku
kerana ku amat mencintaimu sayang
izinkanlah aku mendampingimu
mendekatimu disaat aku memerlukan dirimu 
tanpa dirimu ku tenggelam dalam keindahan sinar mentari yang indah
sendirian diberanda tempat ku beristirehat
andai kita bertemu
kan ku ucapkan kata cintaku
kepadamu lelaki kesayanganku
akan ku katakan padamu
ku amat memerlukan dirimu
melalui hari-hariku
kan ku persembahkan cintaku kepadamu lelaki idamanku
pada Tuhan ku bermohon
pertemukanlah diriku dengan dirimu
disaat aku merinduimu
semakin hari semakin dalam rinduku untukmu
seperti titisan hujan yang mengganas di bumi ini
rinduku merintik bersama tangisan rindu
yang tidak terungkap dengan kata-kata
sayangku 
di ulang tahun kita ini
izinkanlah aku menyulam kata cinta untukmu
moga dirimu dan diriku sentiasa berbahagia selalu
i love you sayang
i miss you


suke story farah ? klik LIKE oke !

Thursday, June 30, 2011

pantang ble orng ckap menipu ni!!

kali nie nk cter ckit sal orng y ske menipu nie.....ish!....memang pntng la ngan orng cmnie....rase cm nk lenyek2  jadi jemput pisang...hahahaha...(gram sgt dh 2)...farah dh bnyk kali dtpu oleh orng y memang dalang sgale penipu nie.....mmang menipu je keje dia....smpai sudh x ngaku.....dasyat tol orng cmnie....x pe....skurng2nye farah dh ade pngalmn mcm mne nk berhdpn ngan orng ske mnipu nie.....memang skit hati sbb kte thu ape y die bt tap ble tnye die lak x nk ngaku.....rase cm nk pecah2 kn je mke die mase 2.....ble dh kne skali smpai ble2 pon x kn cyer orng cm 2...wlaupon die dh insaf....farah x kn trime orng 2 sbg orng y ade dlm hdup farah sama ada kwan atau sbliknye......prinsip farah lau ngan orng cmnie:

  • lau kau dh memang penipu kau memang penipu!
  • ble aku dh ludah...x denye aku nk jilat balik!
  • sekali kau bt x mustahil kau boleh bt berkali - kali!
haaa.....2 la farah k?...huhuhu....kwan2 farah dh thu perngai farah cmne....lau orng baik ngan kte....kte blas baik tap lau orng buat jhat kat kte.....bt pe nk blas bk???...x de gne gak.....br la adil.....Allah pon x ske orng cmnie....apetah lg manusia....baik x yah hdup la orng cmnie....dasar penipu!....tetiber je emo ckit....huhuhu.....tap memang sakit sgt ble dtpu ni....sape2 y dh rase akan thu cmne farah rase....


suke story farah ? klik LIKE oke !

Sunday, June 26, 2011

ok x lau jad mak andam?....

hurmm...post kali ni nk cter sal cita2 farah slain dr nk jad ckgu nie la kn...kre nk isi mse lpng...lau ade luang 2....ingt nk jad mak andam....memang dr kecik2 ske sgt make up nie...comel2....kalu orng klate ckap suko "jangut"....mknenye kat ske berhias la.....pntng tgk make up....lbh2 lg lau lipstik ke....mse kecik2...memang akan pakai la....ble dh besar nie ape lg kn....dh pndai berjinak2 dgn make up nie...first 2 biase2 je la....x pndai sgt pon....tap ble masuk uitm thun 2007...dh mle pndai berhias....mse nie my xroommate la y ajr cne nk make up....but still lg x over...sesuai la ngan umur mse 2 kn....dlm lngkungan 18....mde lg waktu 2....hahaha.....skang nie matang ckit...k ble dh pndai 2....mkin lme...style make up pon dh berubh n ske cr kat tnet la....mcm mne nk make up dgn mnggunkn pelbgai teknik nie...memang syiok la....suke sgt2....ble dh lme....try n error 2....mkin lame ok la ckit kat...skill 2 pon dh mkin ade....n hr 2....msuk kelas make up...mengukuhkan lg ilmu dlm seni kecntikan nie....insyaallah...ingt dmasa akan dtg nk masuk kursus mak andam untuk perkhwinan n lau ade peluang nk jadi mak andam n bukak butik kecntikan sndri.....amin..:)

suke story farah ? klik LIKE oke !

Tuesday, June 21, 2011

ble dh x dek keje versi 2...heeeee

slain dr ske edit gmbr ala2 retro ckit kan....hobi farah y lain jgk ske gabung gmbr....still lg dlm editing pic la...x lr lg bidangnye....masih y sme....heeee...ntah knape ble tgk gmbr y gbung2 nie cm rase cntik la....heeee...bnyk ekspresi mke n gmbr y bleh tgk dlm satu mse....k lah...x yah pnjng2 cte....moh ler kte tgk gmbrnye....






ni la dantara koleksi y ade y dsmpn....heeee.....
suke story farah ? klik LIKE oke !

Sunday, June 19, 2011

jalan2 pusing2 bndr trngganu....

huh...dh lme x update blog nie....ngeee...mklum la blik bercuti plus lak dgn broadbnd y x byr....hahahaha....x dpt la eden nk mengupdate blog eden nie.....k lah...kte ke tjuk utama.....per cter nie sal jln2 pusing2 bndr trngganu nie?....mest persoalnnye bt pe?...ngan sape?....hah....meh nk cter nie...sbr2.....4 jun y lps farah, adik farah, by ngan kwan by farah....pg jln2 satu ganu nie....pnt woooo....smue tmpt lam ganu nie kami pegi....ngeeee.....x dek keje kot....hahaha....tap best....smbil2 jln dpt gak la pngetahuan baru n knal ganu nie.....especially taman shahbandr 2...memang best la...sblom nie x pnh thu pon ade tmpt scntik 2....huhu.....cri punye la cri....mcm2 la jmepnye....best sgt jln hr 2.....thanks to all....muaaahhh!.....nant nk g jln2 lg....thanks by...:) :)....k dh.....x yah nk pnjng2kn cter....kte tgk gmbr lak.....heeeee.......manyk gle gmbr...biase la kn....lau dh posing 2 memang x ingt dunia la.....









suke story farah ? klik LIKE oke !

 
HAK CIPTA EPYFARAA.BLOGSPOT